jag kan gå på vatten jag är inte rädd

Det här med val. Alla kan välja... eller...
Jag har pratat om det förut jag vet. Men jag insåg en ny problematik. Varje dag så matas vi med via amerikanska tv-program att folk är "inspiration för andra med samma förutsättningar" och "Kan jag kan du" mentalitet. En sån mentalitet är ganska förolämpade för omvärlden.
Så bara för att du föddes med sådana gener som gör att dina ansiktsdrag passar in på dagens mode och eftersom du har växt upp med en brist på mat så är du precis så smal som man ska vara och sen de tusen olika omständigheter som gör att just du passar in i den mall som malts fram av typ en miljard människors hjärntvättade avgudande av omöjliga ideal i så där tusentalsårs snedvridenhet. Sen det faktum att du lyckats befinna dig på rätt plats vid rätt tillfälle och eftersom mest människor twittrat om dig så att producenterna bestämde att du måste vinna för det passar showen bäst så kan alla andra från samma geografiska region som du bli AMERICAS NEXT TOPMODELL! vänta.. va?

Hur kan man förringa ner alla andras påverkan på situationen... nej men kan jag kan alla. Ja men då så.. då kan alla bestiga berg, åka ut i rymden, lösa ekvationer som enligt en rysk proffessor på Teknisk Fysik "you look at for 3 years and then you guess", bli statsminister, gå på vatten och vinna Hell´s Kitchen!! Nej.. det är faktiskt inte så att alla kan det. Människor är oftast kapabla till bra mycket mer än de själv tror, det köper jag. Men att tro att alla kan välja hur man vill då är man inte riktigt rätt funtad. Eller har extremt dålig självinsikt.

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0