Du bjuder in ett får och har plötsligt en rabiessmittad kamphund innanför tröjan

Långt uppehåll.
så blir det.


Något har slagit mig. Personer jag har haft i min omgivning. Jag har börjat omvärdera dem.
Alldeles ofantligt. Jag tänker inte några namn.
Men vissa bekanta jag fått lite bättre kontakt med den senaste tiden har visat sina rätta sidor. inte nödvändigtvis dåliga men ibland blir jag lite äcklad.
Person som jag haft lite kontakt med under lång tid visade upp en sida hos sig själv som fick mig att inse personens populäritet bland gamla kretsar. Grattis du är ett regelrätt as och det misstas för något annat. Varför är så många som man känner när man tänker efter riktiga svin. Och varför accepterar man det? Den här personen visste jag inte var ett svin tills nyligen och min första fascination och vänskapliga intresse dog i sekunden insikten slog till. Tack men nej tack.
Annan person som jag känt väldigt väldigt länge och vi har haft bra kontakt. Nyligen upptog vi mer kontakt och plötsligt insåg jag att jag inte alls kände personen längre. Värderingar som hoppade fram var så tvärt emot mina att hela mitt moraliska jag slog bakut. Frågan är då om jag ska stanna kvar och försöka se om kan argumentera ihop någon slags medelväg eller om det är bara att ge upp och gå vidare.
En person som jag träffat lite kort då och då fick jag nära kontakt med. Total katastrof. När man har en bild av en människa och plötsligt stirrar en helt annan bild en i ansiktet och befinner sig innanför ens skinn blir man yr, desorienterad och lätt illamående.

Att omvärdera människor är inte helt lätt. Framförallt inte om man sedan tidigare haft en bestämd uppfattning om den. Samtidigt är det väl inte helt rättvist att hålla fast människor i bilder som man skapade för länge sen. Jag är inte samma människa jag var för 2 år sen så tänk då de som har kvar en bild av mig som drar sig så långt tillbaka 6-8 år eller ännu längre. När jag bara var en liten palt på 6 år och bodde i en liten by med kor och hästar.

Nej jag måste säga att jag i alla fall blir förbannad. IBland önskar man att människor som har så dåliga sidor måste ha en stämpel i pannan eller en fotboja eller någonting..... kanske inte ett helt säkert system men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0