Elda pengar och kasta bajs på barn! Kvinnlig revolution hurra!

Almedalsvecka hurra!! Politisk galenskap uppdraget till max.... ååååh vad jag hatar det.

Framförallt då jag har vänner som är där och jag vet att det ingår en massa supa. Vilket är lustigt.. låt oss diskutera sveriges framtid... och bli packade som fan! Nåja de är väl inte mer än människor de också.

Gudrun Schyman eldar upp 100 000kr för det är visst den summan som är hur mycket mer män tjänar än kvinnor per minut. Vart det NÅGON som uppfattade det budskapet? Eller var folk som jag som tänkte "Vad i helvete!! Jag är fattig student ge mig pengarna.. jag är dessutom kvinna!"

FI har gått ut och sagt att de är nöjda med reaktionerna för att folk blev provocerade och det var tanken. Vänta va?! Rösta på oss vi gör er skitförbannade! smart tänkt där.... not!
Att väcka en debatt kan jag förstå. Att få upp ögonen för en fråga ja... men elda inte upp en massa pengar. Det är lite som att.... aaaah män ska inte få pengarna så nu eldar jag upp skiten! Ska vi smeta in barn i bajs för att skydda dom mot pedofiler. aaah nu vill ni inte ha dem längre! hahahaaaa vad smart! Så jäääävla stört.

Jag är feminist själv och jag tycker att skillnaden i löner mellan kvinnor och män borde ha försvunnit senast 1980 när förbudet mot diskriminering inom arbetslivet trädde i kraft. och det är då absolut SENAST.. men men man får inte allt som man vill.

"Aktionen" om man nu får kalla det det kändes dessutom väldigt amerikansk på nåt vis. Säkert någon högre tanke men jävlar i mig vilken dålig verklighetsuppfattning. Jag menar dom kan väl elda upp låtsaspengar.. eller låtsas elda upp riktiga pengar som sedan gick iväg till någon hjälporganisation.

Och sponsorerna HAHAHAHA!! Två reklamare från malmö hade skänkt pengar för att de skulle eldas upp.. för det första.. antingen är de så ideologiska att de aldrig kan överleva på reklambranschen ("Nej vi vill inte göra reklam för Pampers för min dotter får eksem på stjärten av dem..." funkar nog inte om man ska överleva inom den branschen" eller så hade de förväntat sig en jäkla massa publicitet och fått fina ord sagda om sig för att de stöttade kampen för lika löner men de har inte ens nämnts vid namn. Baazinga!! (för alla oss "big bang theory" fantaster) Snacka om dålig affär.. kanske man kan reklamera den tjänsten?

Tyvärr så tror jag inte att det funkar.. jag tror att folk kommer fortsätta tänka på att Gudrun eldade pengar och sen när den händelsen är glömd är folk för trötta på nyheten för att faktiskt diskutera kvinnliga rättigheter.
Kanske man borde elda upp massa mat framför svältande människor.. det är ju samma sak.
Här kvinnor är pengar ni inte får för att ni är födda med murra.. nu eldar jag upp den HAHAA!!

För att låta juristen i mig ha ett ord med i saken... man får inte ens förstöra sedlar för de är statlig egendom så grattis Gudrun.. du är nästan Nelson Mandela.. inte riktigt men du kanske får sitta i fängelse som han...
Varför är så många feminister så helt inne i sin egen incestuösa bubbla att de tappar alla perspektiv!

Nej du... den aktionen får en längta tillbaka till den gamla goda tiden då man pratade om lagstadgad kvotering och mansskatt....


// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0