Emotionella utvik visas nu i slitz och bloggar

Det finns onekligen en hel mängd olika bloggar.
Olika inriktningar och ideér och syften.
Det enda som egentligen består är att det är en person (bloggaren) som har en ändå lång monolog om vad det nu är personen vill säga. Om det är hur de själva mår eller vad de tycker och tänker eller om de gillar nåt smink och varför.
Jag ska villigt erkänna att jag har svårt för bloggar som handlar om människors vardagsliv och deras "känslor" runt dessa. Det blir lätt så personligt att det känns som läsare nästan att man har tjuvläst en dagbok. Kanske får man som läsare skylla sig själv men det är lite av ett emotionellt utvik.
Man väljer att lägga ut privata delar av sig själv för alla att glo på och ha en jävla massa åsikter om. Jag vet inte om jag skulle gilla att hänga ut mina personliga känslor på internet där man inte har någon kontroll över vem det är som läser dem.
Det finns en ny helt problematisk situation som har uppstått genom internetstalking. För hur ska man stoppa dem? Jag har en vän som driver en populär blogg och hon berättar att folk har kommit fram till henne ute på stan och hälsat på henne och frågat henne om saker får bloggen. Nu skriver hon om smink och inte om henne personligen så jag kan tänka mig att det inte är lika farligt.
Men tänk dig själv. någon random person kommer fram till dig på stan och frågar om du fortfarande är lika arg som du var igår? eeeeh va?! Ja har du skrivit det på din blogg får du räkna med att folk läser det eller hur?

When you make the bed you have to lay in it

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0