Avboka min plats som kåt flåsande 19 åring tack

Hej världen.

Ibland kan man tröttna. Idag var en sådan dag. För all del. Mina vänner är underbara men ibland känns det som att livet ligger på loop. "nollningen" gör det väl inte bättre.
Jag var på en förfest med trevliga människor. Men efter x antal drinkar som jag inte deltog att dricka av började samtalsämnet loopas. Det var samma sak hela tiden. När vi sedan stod i en automatkö och jag märkte hur FULLA alla var. Det märks tydligast när man själv är nykter så började jag bli så utled på hela fenomenet.
Sen hamnade vi i världens kö till en av de klubbar som borde döpas till "Köttgrottan" bara för att det är en köttmarknad och det märks. Där rann min skål över. Tanken på att stå 40 min i kö för att komma in på en klubb som jag egentligen inte hade någon lust att gå på. Stå på ett dansgolv med en massa ASFULLA människor med ingen vilja alls att göra dem sällskap in i dimman och dessutom betala pengar för hela spektaklet kändes som en av de dummaste tankar jag har hört talas om någonsin.

Jag vet inte riktigt vad min poäng är. Men jag tror mer att jag är stolt över mig själv som faktiskt gick. Jag har haft den något pinsamma vanföreställningen att det är töntigt att stanna hemma en lördag kväll plötsligt blev det oerhört bekvämt. Jag tror att uttrycket "jag är för gammal för det här" grundar sig egentligen i en längtan efter något som inte har något med ålder att göra utan en "mognare" sysselsättning. Jag hade ingen lust av att bli flåsad i nacken av en kåt stackars 19 åring som klämmer ur sig ännu en halvdan raggningsreplik (ja vet stackars mig som blir uppraggad på krogen hahaha. snacka om I-landsproblem). Men jag antar att tanken om att jag skulle börja Uni igen gjorde att jag tänkte att man kanske kunde få lite mer högintelligenta samtal men tyvärr förvandlar "nollningsperioden" alla begåvande studenter till flåsande kåta 19 åringar.

Faktum är att just idag känner jag att jag avbokar min plats som kåt flåsande 19åring och hittar på något mer konstruktivt istället.

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0