glimt av sjukfrånvaron

Hej världen.

Jag har nu den senaste tiden haft lyckan av att dra på mig en sjudundrande förkylning. det är så att man nästan tror att jag har svininfluensan som jag för övrigt verkar luta mot vara världens största uppskrämningstaktik. Människor i städer där medellivslängden är ca 20 år kortare än här och med sjukhus som är utslagna pga jordbävningar dör av en kraftig influensa. Vad konstig. Dödligheten stiger ordentligt oavsett men nu är vi livrädda för svininfluensan men vi hör inte lika mycket om malaria som har skördat flest liv av alla sjukdomar värda namnet.
Nej nej nu ska vi oroa oss för nåt annat än det mest självklara. Det är roligare.
Nåja det jag skulle säga att jag nu har gått igenom de härliga stadierna. I måndags började jag få galet ont i halsen och började känna mig hängig. Tisdags låg jag och sov av och till. Natten mellan tisdag och onsdag var jag så sjuk att jag inte kunde sova, dricka, ligga still. Fick nästan panik i min egen kropp. En oerhört härligkänsla. Onsdag lyckas jag vara vaken större delen av dagen och på kvällen lyckas jag duscha och faktiskt äta. Torsdag är jag matt men bestämmer mig för att gå till skolan. Kämpigt men det gick. Var helt slut sen på kvällen men lyckades äta och sova ordentligt. Fredag mår jag bättre och går till skolan och pluggar. Promenerar in till stan men orken tar snabbt slut och jag orkar inte gå på stan mer än några timmar. Hinner lägga lite roliga kommentarer och köpa 1,2 kg godis med några vänner.
Lördag är jag så peppad så jag ser till att må bra. Ska bli fest på kvällen och även om jag fortfarande inte är helt friskt är det nära. Nu är det söndag och jag har rethosta och kan inte koncentrera mig. Febern verkar äntligen vara borta och jag kan nästa dricka obehindrat. nu är det bara den här jäkla hostan.

Sen om några dagar är jag tillbaka på gymmet tuffare än någonsin. grymt va?

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0