Jag har ett plastkvartssyskon..

Hej hej

Idagens något dekadenta samhälle är vi inte bara sexuellt lössläppta. Kändisar ligger runt så det står härliga till och det är fult att vara frigid. Att vara oskuld dagen efter att man fyllt 17 är ovanligt och udda. Dessutom älskar vi att gifta oss och därvidlag även skilja oss. Nåja älskar är en grov överdrift men faktum är att det är mycket mer socialt acceptabelt att skilja sig idagens samhälle. Vi gifter oss inte längre för livet utan snarare för så länge det nu håller även om intentionen är annorlunda.
All denna blandning har skapat så kallade stjärnfamiljer. Familjer där inte längre en mamma, en pappa och x antal barn är involverade. Istället har familjer den mest lustiga sammansättningen. Jag personligen är en lycklig del av en stjärnfamilj. Precis som att vara en del av kärnfamilj är det inte en enkel företeelse. Snarare tvärtom. Det är ofta fler människor involverade så det kan bli en himla kalabalik.
För att dra ett exempel. Min halvsyster och min andra halvsyster delar båda en föräldrer med mig men ingen med varandra. Min halvsysters ena förälder som inte är min förälder har också barn med någon annan än den gemensamma föräldern mellan mig och min halvsyster. Dessa är mina kvartsyskon kan man säga. Vi är halvt halvt syskon alltså kvarts. Sen kan då säga att min halvsyster och min halvsyster som inte delar någon förälder är alltså kvartsyskon men min halvsyster som inte har något släktband med min andra halvsysters halvsyskon de är alltså.... åttondelssyskon... hmm nu blev det knepigt.
Så här då; Min halvsysters förälders nya partner har också barn från annat håll. Detta blir alltså mitt plastkvartssyskon. Jag personligen har ett sånt plastkvartssyskon.

Denna oerhört invecklade syskonskara ger utrymme för ett onekligen dynamiskt synsätt på familjen. För att inte tala om familjemiddagar. Dock är det bara mina halvsyskon som brukar närvara. Sen brukar mina halvsyskon gå på familjemiddag med sina andra halvsyskon. Mina kvartssyskon alltså. Jag har träffat alla mina halvsyskon, kvartssyskon och plastkvartssyskon. Jag har till och med träffat mitt helsyskon för ett sånt har jag också.

Jag är både yngst av döttrarna och enda dottern.
Min bror som är äldsta sonen har en äldre bror.
Gnag på den du.

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0