"bättre förr" loopen från helvetet kommer och tar dig!

Hej världen.

Jag har än en gång blivit nästan förskräckt, förvånad, förnärmade och förförd över hur mycket folk är berätta om sin tillvaro i sin blogg. Kanske är det så att det är bara jag som är lite lagom paranoid. Jag vill inte berätta om min tillvaro, vart jag tar vägen och vad jag gör av den enkla saken att de som ska veta det vet det på lite mer privata och icke allmänt tillgängliga (ja fast med tanke på den fina "storebror" övervakningen idag så är det väl lika tillgängligt som om man skulle lägga ut sitt dagschema här) sätt.
Jag pratar mycket om sociala spel och samhällets avskärmande, om eftersträvan efter anonymitet och allt annat tjafs jag blir förbannad på. Fast det kanske är så att jag sitter fast i ett "bättre förr" loop from hell som gör mer skada en nytta och bara förbittrar och förstör. Kanske jag borde bli lika snuskigt positiv som jag är i verkliga vanliga världen och bara börja skriva om blommor, solsken och hur vacker världen är.
En god vän har flera gånger nämnt att egentligen finns det tre typer av människor. De som går först och skapar, de som går efter och gnäller som SATAN och de som går sist och förfinar och förbättrar. Ser lösningen i problemet. Alla har de en viktig funktion men jag vette tusan om det är så schysst att vara mellanpersonen. Känns som att man skulle bli rätt försurad i huvudet. Fast å andra sidan sitter jag mest och gnäller här. Frågan är om jag ventilerar en ordentlig åsikt eller leker mellanperson medan jag i stora världen ("utanför --------- där jag bor" underbart citat från klassikern Yrrol.. UNDERBAR film) går runt och är mest glad..
Blommor och solsken och skönhet är det alltså som gäller? Hmmm..... njaaaa.... en annan dag kanske.

// Bex

PS! Jag ursäktar för det skumma inlägget.. blev mycket filosofiska samtal idag DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0