Kanske duger inte

God dag världen

I min värld så handlar det om vad du gör inte vad du säger. Säg t.ex. att en kille är tillsammans med en tjej och behandlar henne väl. Hon är kär i honom men han är inte kär i henne. Han behandlar henne som han skulle behandla någon som han faktiskt var kär i. Han säger att han inte är kär i henne.
Nu är det så att jag är lyckligt singel så det är inte en pseudonym för mig själv.
Men när jag hör nåt sånt blir jag så jäkla arg. Han i det här fallet anser att han gör rätt. Han behandlar henne bra och han tycker ju om henne på något plan. Sexet är bra och allt det där. Det han inte fattar är att han ljuger henne rätt upp i ansiktet. Genom att behandla henne som om han vore kär i henne ger han ju henne illusionen att han är det. Oavsett hur mycket han än säger att han inte gör det. Om någon säger nej men allt de gör skriker ja vad ska man då tro på? Jo rent förnuftigt ska man ju tro på vad människor säger men när det kommer till känslor gör man ju inte det.
Men faktum är. Säger han inte att han är kär i henne vill han inte ha henne. Han vill ha en flickvän och hon får duga så länge.
Så enkelt borde det vara men så enkelt är det aldrig. Hon stannar med honom och hoppas och tror och längtar tills den dagen då han faktiskt kommer bli kär i henne. Bara det att medan hon hoppas och längtar och tror har det gått ett dussin killar henne förbi som skulle ha fallit pladask. Ja men grattis.

Om man vänder på det blir det så simpelt. Säg att Hon säger att hon är kär i honom men hon handlar inte därefter. Han är kär i henne. Hon säger som sagt att hon är kär i honom men hela hennes handlingssätt och kroppsspråk säger något annat. Då blir fallet solklart. Fast det är ju samma sak bara tvärtom. Men I båda fallen skulle personen som är kär antaligen stanna kvar och hoppas och längta och tro.

Jag säger sluta hoppas och längta och tro och ut och lev med er istället. Hon som behandlas som hon är älskar borde träffa han som blir tillsagd att han är älskad och så kan de två ge sig åt varandra och faktiskt älska varandra.

Hur jäkla svårt ska det vara? Det är ja eller nej som gäller. Kanske duger inte. Inte i min värld i alla fall

Over and out
Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0