Vält tamponger över dig och försvinn!

God dag världen.

Idag besökte jag Apoteket. Detta härliga lilla monopol på den allmäna marknaden. Det börjar visserligen bli mindre och mindre allmäna saker som bara finns på apoteket men ändå. Jag personligen är en stark anhängare av Apolivas anti-perspiranter. Ja även jag svettas.. rätt mycket faktiskt.. speciellt när jag tränar.
Jag är en av de där som ser ut som en överkokt tomat och svettas som en galning. Helt underbart. Svettas när man tränar är som att få låtsas att moppen är en gitarr och lyssna på galet hög musik så att ens trumhinnor kommer önska att de gått i pension. I alla fall.
Inne på Apoteket letade jag glatt igenom hyllorna efter roliga små produkter jag inte sett ännu. En deo där tack så mycket.. ooooh cooling gel after shave grejs som antagligen inte funkar ja tack.... någon creme som ska vara superbra mot något jag inte är säker på att jag har ett problem med varför inte? Medan jag gick och lyckligt botaniserade (ja jag är nog den enda människa som tycker om att botanisera på Apoteket) kom en annan person i min klass in. Jag vet inte om det var att den här personen inte såg mig eller hur det företog sig. Jag fick känslan av att jag var aktivt ignorerad och av någon lustig anledning fick jag genast lusten att slänga mig in i ett hörn och välta ner hyllan med ekologiska tamponger och urinläckagebindor för män (vad är DET för nåt egentligen?) över mig bara för att inte synas.
Sen insåg att det kanske faktiskt finns folk som tycker det är pinsamt att gå på Apoteket. Tycker att det är pinsamt att köpa kondomer (grattis ni har säkert sex vem bryr sig?), köpa graviditetstest (bara för att man köper ett test betyder inte det att man INTE vill vara gravid.. kan faktiskt vara så att man försöker bli gravid också påpekade en klok bekant för mig) eller just deoderanter och vitaminer eller hämta ut medecin. Men ändå kändes det plötsligt skämmigt.. som att jag gjorde något fel och nu blev påkommen. Som när man var på ungdomsmottagningen för första gången och skulle sno kondomer för killarna i klassen skulle fylle dem med vatten och ha kondomvattenballong krig( (dagens ungdom ha!) och det var jättekul tills man träffade någon som inte visste att man BARA skulle ha kondomerna till vattenkrig eftersom man i alla fall bara var typ 13 och inte hade ens funderat över att ha sex ännu. Samma skämmiga känsla.
Jag tror vi behöver spänna av lite mer och botanisera mera på Apoteket!!

Over and out
Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0