Tjejer alltså.... herregud!

God middag världen.

Idag satt jag och en vännina till mig i det underbara universitetsbiblioteket och babblade allmänt. Vi hoppade mellan ett gäng med olika samtalsämnen. Vi hoppade mellan att prata skoluppgifter, rättsfall, lärare, relationer och politik. Allt i en salig röra. Det som roade mig var att vi (med ovanligt mycket självinsikt om man frågar mig) kom fram till att vi mer eller mindre sätter krokben för oss själva fast vi kan inte låta bli. Vi tolkar och tänker och tror och funderar men samtidigt vet vi att det är ganska enkelt. Saker är inte så invecklade som man kanske kan tro det är mer om man börjar gå in på detalj.
Och den tanken går att anama på det mesta faktiskt. Den här tendensen att krångla till det allt vad man har brukar man säga är typiskt tjejig och genus till trots håller jag med även om jag vet av erfarenhet att män är väldigt duktiga att ge sig in i samma dans med sin egen svans. (Ha ett litet rim fick jag med också!)
Men det är kanske är något typiskt kvinnligt vad vet jag. Men vetskapen om den här tendensen borde väl göra att vi bryter mönstret? Men icke sa nicke. Jag är rätt bra på att krångla till det för mig själv speciellt när det gäller relationer. Fast å andra sidan är jag inte så gammal så det är kanske något jag kommer växa ifrån. Fast om det var något man växte ifrån så borde det ju inte vara typiskt kvinnligt utan mer åldersrelaterat. Då borde det vara typiskt ungdomar eller något sådant. Nåja innan jag svammlar bort mig själv alldeles så ska jag säga det jag kom fram till.
Jo jag gick hem och kom på att det är rätt trevligt att krångla till det för sig själv. Jag trivs bäst när man har något att grubbla på. Men just idag var jag inte på humör så då tog jag till en annan kvinnlig sida som fick komma och stänga av allt grubbel:


Om min nacke ser konstig ut är det för att jag tar bild på mig själv bakifrån. det är faktiskt inte helt enkelt.. speciellt inte med träningsvärk

Nämligen att göra skumma frisyrer med hjälp av ett ton hårnålar och med hjälp av ett halsband som inte riktigt passar till någon outfit men som hårsmycke blev det nästan häftigt. (Och om ni tycker att min hals ser skum ut är det för att jag tar bild på mig själv bakifrån. Det är svårare än det låter....speciellt med träningsvärk kan jag tala om)

Så jag säger.. grubbel i all ära men lite typiskt tjejigt får en bara att få en bra magkänsla.

XOXO

Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0