Mitt i naturen: Hurtbullar!

God dag världen!

Minsann! jag har blivit biten av hurtighets insekten. Jag har alltid tyckt om att röra på fläsket (jojomän sånt har jag också..sicken kvinna jag är!) och hålla igång. Just nu är jag väl lite väl hurtig kan tyckas (tränar ca 4 gånger i veckan) men när jag kommer till gymmet känner jag mig smällfet (vilket alla jag någonsin mött kan intyga att jag inte är...såvida de inte har en väldigt skev verklighetssyn). Låt mig förklara gymmet för dig.
Först går du in genom tunnelbanespärrliknande grindar. Ner för en trappa och där ligger en korridor längs den finns omklädningsrum. I slutet av den här korridoren finns en trappa upp till höger. En väldigt liten trappa det har hänt att jag nästan krokat med alla sorters hurtbullar där. Sen går man in genom en dörr och taadaaa där har man ett rum fyllt av löpbandsmaskiner. Det är startområdet för gymmet du har kommit till.
Här är hurtbullarnas startområde. Här kan man ofta se dem skutta omkring i godan ro medan de tittar på tv (som sitter fast på maskinerna hugaliga för att faktiskt ha tråkigt när man springer...eller ännu värre missa sitt favoritprogram) men om man verkligen vill studera hurtbullarnas natur får man gå in lite längre in i gymmet. Upp för ännu en trappa och in i ett större rum. Där kan man verkligen se hurtbullar ÖVERALLT. Låt mig nu beskriva en riktig hurtbulle. Hanarna har ofta mjukisbyxor och ser så där härligt avslappnade ut. Håret är lite välplanerat rufsigt och musklerna är KONSTANT spända. T-shirten är lagom trendig men har ändå "den här har jag haft hur länge som helst och nu passar bara som träning"-looken. De går ofta nästan passgång och ser lite ut som gorillor med deras svängande axlar. Inget ont om gorillor eller hurtbullar. Sedan har vi honorna. Ofta en hög tofs så håret studsar och hoppar. Tajta träningsbyxor som ser spliternya ut. fräscht fräscht frääääscht! Toppen är lika tajt den och lika ny. Ofta finns någon text eller loggo på rumpan. En lite lagom matchande vattenflaska och en ipod i högsta hugg.  Antingen struttar de omkring i grupp och pladdrar fram och tillbaka eller så står de och ser bestämda framför spegeln och är oerhört koncentrerade på deras träning.
Detta är hurtbullarnas naturliga omgivning och de skall inte störas då de i såna fall kan reagera genom att se ner på dig för att du antingen inte pallar lika mycket i bänkpress eller har lite för gamla trendiga kläder på dig.

Jag vill inte säga att träning är dåligt. Träning är bra i vårat idag något försoffade samhälle men när statusgrejen kommer in blir jag lite road. Faktum är att alla på gymmet är precis lika bra just av den enkla anledningen att de är. Jag har varit med om folk som inte velat gå till det gymmet jag går på just för att folk är så dödsallvarliga. Det är så pretantiöst vilket gör att det blir så otroligt roligt att driva med. Det är än en gång dags att spänna av och bara gilla läget.

Over and out

Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0