fredag den 13:e och flumidum hjärtan

God natt världen.

Idag var stora oturens dag. Jätteläskigt! fredagen den 13:e. Jason Vanderhoost och allt han nu heter är ute och ränner. Sen imorgon är det alla hjärtans dag. Snacka om match vid tolvslaget. Då blir mördaren till Amos och springer runt och spetsar folk med sina hjärtformade pilar och kärleken spirar.
Som spirande singel är det min uppgift att antingen sitta hemma och vara hatisk emot dagen för den är bara kommersiellt krafs och ytlig och super...duper DUM. (ja jag är ironisk)
eller så ska jag ge mig ut desperat i jakt på en karlakar att erövra (emotionellt kanske ska tilläggas) så att jag stolt kan visa upp honom och framstå som en lyckad om än desperat människa.
Faktum är att jag inte är något åt hållet. Jag håller med Miranda i Sex and the city filmen om att alla hjärtans dag går på steroider men den är en god tanke och det är ju tanken som räknas brukar det ju sägas.
Alla hjärtans dag är inte mer än vad man gör det till helt beroende på vad man baserar sin syn på romantik. Blommor, choklad, dikter, smycken och sånt tajfs (inte riktigt min grej) eller gå på middag, bio eller bara göra en middag tillsammans och mysa. Jag har tänkt baka med min brors flickvän och dricka skumpa och prata tjejsnack. En HELT okej lördag om man frågar mig.

Bex is out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0