gröna tår och taxiresor + en kommentar om rapar.

God förmiddag världen!
Jag vaknar. Denna syssla de flesta ägnar sig åt på morgonkvisten. Och tänker bara neeeeeeej! Jag hör hur det regnar utanför. Det verkligen trummar emot fönstret. Det är inte mycket som kan göra en dag starta sämre. Missförstå mig rätt precis som alla andra karaktärer som är ca 20 och lite djupa i varenda hollywood film there is tycker jag om regnet.
När man sitter inomhus, inte behöver gå ut och sitter med en kopp te och funderar över livet.
Inte när man försovit igen för att man inte kunde sova dagen innan för att visdomstanden håller på att växa och värker som fan. MAn vet att jag MÅSTE gå ut snart. Om en halvtimme måste jag vara på väg till skolan.
Då älskar man INTE regn.  Nåväl jag ramlar ur sängen (jag har en tendens att väcka mig själv genom att rulla ur sängen...finns inget som får adrenalinet att pumpa som att ramla från något och falla i golvet... jag är normal jag lovar) och pallrar mig upp. Åt till och med frukost.
Går till skolan och lyssnar på Electronica och vill mest hoppa upp och ner i en cirkel.
Kommer till skolan sitter och hatar världen i en och en halv timme och går sedan in till stan.
Banken, Waynes, systemet och sen en promenad till Haga för att hämta ut polers packet. När vi anländer till Haga inser vi att vi orkar fan inte gå mer. Det har regnat HELA dagen.
Så vi tar taxi. Snacka om att vara världens sämsta student. Taxi liksom?

Kommer hem och tar av sig skorna och genomblöta strumpor och inser att H&M´s 5 för 99krs strumpor har gjort mina tår....gröna.... tack.... Så jag satte mig i köket och var hatisk över mina gröna tår.


Ett litet tillägg. Vad är det med folk och rapa? Sen när är det socialt acceptabelt att sitta och rapa? Visst visst i vissa kulturer anses det fint och rent av artigt bla bla bla bla. Men jag har ännu inte hört någon kultur när det är helt okej att sitta och rapa i ett klassrum. Eller när man går runt i en korridor. Eller när man står och pratar med någon. (olika personer ska jag kanske tillägga). Eller så är det bara jag som drar till mig rapande människor. Nästa gång någon rapar inom en radie av 50cm och inte ursäktar sig ska jag lägga av en brakskit bara för att förstärka stämningen av att dekadens!! Jag ska bara lära mig fisa på kommando först.

Over and out
// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0