Vegeterianism och semesterkrav

God dag världen

Har just anlänt tillbaka till min fina hemstad efter en veckas semester från tillvaron.
Det är en lustig sak att vara på semester. Bättre verklighetsflykt finns nog inte. Man går verkligen in för det. Man SKA slappna av. Man SKA njuta. Det SKA vara kul.
Semester är egentligen ganska bitterljuvt. Som att stå i kö till att borda planet eller vänta på sin väska. Man tror alltid att någon ska sno den så man tränger sig fram för man ska ha den FÖRST. Istället blir man stående där i tjugo minuter utan att väskan kommer alls och man måste kontakta personalen som har fått för sig att just du har fraktat en bomb, ett får eller något annat skumt i väskan.
Att vara på semester med familjen är ännu mer underbart. Alla ska med. Sen ska ena brorsan jäklas och göra en massa saker (som att svimma på flyget dit och springa och gömma sig när man ska checka in på vägen hem) Syskonbarn som ska må illa och kissa och bråka och vandra iväg och börja gråta och sen bli glada när morbror köper ännu mer godis åt dem. Alla ska svära över matpriserna på flygplatsen och att man inte får ta med sig dricka längre.
Med min familj blir det ytterligare lite krångligt med tanke på att vi är så galet många. Sen att hälften är retstickor och andra hälften är kontrollfreak och några som inte räknas är både och gör att resan blir intressant.
Att hälften av oss dessutom är vegeterianer är ännu mer intressant.
Vegeterianism är mer eller mindre förbjudet i flygfärds världen. Med vegetarisk kost på flygplan SKA det gå fel. Det SKA gå fel lika mycket som att man SKA njuta av semester. Fast jag måste säga att när flygplansmaten vegetariska begåvning övergår hotellet som man bor på. Då blir man lite mörkrädd. Sen vet alla att flygplansmat inte är gott. Det är ätbart oftast men inte gott. Har man otur är det inte ätbart men då trycker man i sig det ändå för man SKA ju. det hör till.

Det är mycket man ska på semester men jag tror att man har roligast när man lägger ner allt sånt och bara koncentrerar sig på att göra det men känner för. Om det är att ligga på playan och göra ingenting går det bra. Om det är att åka runt till fyra tusen turistorter och titta på stenar som någon kom på ett namn till för att locka korkade turister går det underbart bra det med. Hela ideén med semester är väl ändå att vi ska få fly lite från våran vardag och göra precis det som man känner för just i den sekunden.
På den punkten har jag lyckats utmärkt. Jag flydde vardagen och nu längtar jag efter att komma in i rytmen igen. Jag har gjort precis vad jag känt för och nu längtar jag efter lite struktur och måsten.

Semestern är över och det är underbart.

Over and out

Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0