Stilpolisen tar dig

God kväll världen.

Som många som känner mig lite närmare vet om tycker jag om att röra på mig. Träna om man så vill säga. Jag tycker om att kunna säga att jag ska till gymmet och jag blir lite glad varje gång jag går därifrån och inser att nu kan jag lägga ångesten över de där chipsen på hyllan. Vem bryr sig?
Jag är en av de där lyckliga få som ser ut som strypt tomat när de tränar. Jag blir extremt röd i ansiktet och ju mer vältränad jag blir desto svettigare blir jag.
När jag var en liten parvel tyckte jag det var ASJOBBIGT och SKITPINSAMT att det var så men numera struntar jag i det. Det är väl inte det jag skriver på mitt cv men herregud.
Dock blir jag alldeles förstummad när jag ser människor som stylar sig på gymmet. innan de ska träna. Hur tänkte de då? Mitt hår måste ligga rätt när jag ligger på rygg och låtsas cykla på rygg. Mitt smink ska sitta perfekt när jag sitter på en låtsas cykel som inte tar mig någonstans. Vem bryr sig?

Jag såg en tjej idag i omklädningsrummet som faktiskt stod och friserade sig.... eeeeh... va? Hur tänkte du nu? Du ska gå på aerobics (jojomän jag hörde när hon pratade med sin kompis.. som för övrigt INTE stylade sig det finns normala människor i världen fortfarande).

Okej okej okej det finns ett tillfälle då det är okej att fixa håret. Då man har lugg som åker ner i ögonen eller etapper som inte riktigt är så långa att de fastnar i tofsen. Sånt kan jag absolut förstå. Jag hatar att få hår i ögonen när man skuttar omkring som en galen känguru. Det kräver inte fyra och en halv minuts fixande... jag lovar..

Over and out

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0