Skugge och sånt

God förmiddag världen.

Det bästa som finns i livet är litteratur som man bara läser när man sitter på toaletten. jojomen till och med fina små flickor som jag sitter ibland en 10 minuter extra bara för att få läsa klart Fantomen eller någon annan görhäftig tidning.
Här om dagen hade jag lyckats få med mig en CHIC hem (tack kära mor) och satt och bläddrade i godan ro när en av mina irritationsobjekt dök upp. Linda Skugge.
En person som man ska hata eller beundra. Jag har länge haft mer eller mindre svårt för henne. Jag har läst både fittstim och "Det finns en speciel plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". Jag blev båda gångerna så förbannad att jag genast gav mig i kast med att skriva en bok om hur överskattat och löjligt feminismen faktiskt är.
Sedan har jag lugnat ner ned mig och övergett projektet. Men nu fanns den här fina lilla krönikan i CHIC. oerhört tjusigt.

Som vanligt förväntade jag mig att få ett raseriattack och började hata och tycka att alla som kallar sig feminister är hycklade puckon. Men icke. här satt istället självaste Linda Skugge och sa att feminismen hade gått för långt i viss mån. Att det ska tas med "en nypa salt" för att citera. Dessutom poserar hon i ett tajt fodral av mörkaste svart och är sminkad och ser ut som Dita von Teese med kläderna på. Så härligt.
Efter en stunds försökande lyckades jag i alla fall bli förbannad. Att sitta och kritisera dagisfröknars behandlande av småbarn då dessa tydligen behandlar flickor och pojkar olika utifrån kön (Jag var en bråkstake som barn som rymde hemifrån och jag fick precis samma behandling som de andra bråkiga barnen. Kanske bara var mitt dagis då) och sedan några år senare säga att man måste ta allt med en nypa salt. nähä? Menar du det? är du säker?
Det kunde jag talat om för dig för bra länge sen! Att tjejer idag har blivit så övergödda av "ta ingen skit" och "stå på dig" har kontaminerat deras syn på omvärlden var väl inget förvånande?
Säg "karriären börjar på botten och det är bara att jobba sig upp" eller "hårt arbete lönar sig" istället. det tror jag skulle ge bättre konsekvenser vet du vad.

Over and out

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0