Men vart går gränsen?

God kväll världen

Det är söndag kväll. Alla denna depressionens kväll. De flesta av oss är lite slitna efter helgen. Eller uppvilad om man är lagd åt det hållet.
Själv har jag spenderat helgen med att festa två dagar i rad. Dock blev det en mycket lugn kväll igår med dans med ett gäng vänner. Mycket trevligt faktiskt.
Men jag fick en liten härlig insikt som jag faktiskt gärna avstått från att få.
Jag själv valde att dricka ytterst lite under gårdagens kväll. Kände inte för det så då fick det vara. Sen låg krogen på gång avstånd från min lägenhet vilket gjorde att kvällen blev ytterligare lite enklare.
På dansgolvet är min regel att man bara dansar med folk.
Ragga är inte min grej. Jag älskar att dansa och har inget problem med att dansa nära någon men det betyder INTE att personen har "halva inne" så att säga.
Men igår fick jag uppleva en kille/man/pojkvasker som valde den fina tonen att viska att jag kunde få uppleva diverse saker med honom (och då pratar vi inte romantiska middagar och liderliga kyssar). Vad han sa exakt behöver inte upprepas då detta är en blogg öppen för allmänheten. Först var jag övertygad om att han måste skämta. Såna grova saker säger man inte. Inte till en mer eller mindre främmande människa. (Visste vem han var från tidigare).
Sedan började jag tvivla på om han skämtade. När han sedan lite skojsamt skulle lägga handen kring halsen på mig fick jag nog. Vad är det för jävla sätt?
Upprörd tog jag tag i hans handled och vred den åt sidan. Jag tror inte han registerarade det nämnvärt mer än att jag inte verkade gilla idén. Ilsket gick jag därifrån och gick ut för att ta luft med en av mina närmare vänninor.
Hon reagerade på samma sätt som jag hade gjort över vad killen hade sagt.
Sedan kommer ytterligare en ytlig bekant fram. Han lägger handen kring min midja. Även han är tämligen berusad.
Efter att ha stått och småpratat ett tag verkar han lägga märke till min urringning och drar ett finger över den.
Här blev jag förbannad och tog bort hans hand och drämde till den. Han verkade inte ta någon större notis mer än att jag inte uppskattade vad han gjort.

Jag kan absolut ta ett skämt. Inga problem alls. Jag har inget problem med att folk flirtar och raggar på varandra. Men sen när är det okej att ragga med löften om våldsporr eller att ta på någon på intima ställen utan att personen har uttryckligen har gett sitt medtycke. En skämtsam klapp i häcken från en kompis kan jag leva med men ett finger mellan brösten från en ytlig bekant är inget jag tänker tolerera och det borde inte någon annan göra heller.

Skärpning världen!!

Vad är det för fel på att säga att någon är söt eller har en snygg tröja eller bara fråga vad människan heter?

Over and out
// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0