Väktare, OV:s och grabbarna grus

God kväll världen.

I helgen var jag och några vänner ute och jag tvingade reflektera över väktare/ordningsvakter och dyl.

Vi ska gå in på en klubb och när jag räckt fram min legetimation kallar vakten mig för "maria" vilket visserligen är mitt mellannamn men VA? Klubben är liten och det är synth tema. Mycket mysigt.
Sen går jag förbi vakten igen och han säger "Du är mycket vacker maria". Jag ler och säger tack och går. Jag HETER INTE MARIA!! tilltalsnamnet är alltid fetstilt på ett leg just för att du ska kunna identifiera vilket som är tilltalsnamnet och om du jobbar på vakt på en klubb borde du ha koll på leg.
Jag går förbi vakten igen (ett himla springande på mig den kvällen) och han ser ut som att han ska ta tag i mig samtidigt som han ler och säger något som jag inte hör men det började med "Maria bla bla bla bla bla".
Då bestämmer jag mig att visa tydligt att jag inte är intresserad av någon som kallar mig vid fel namn trots att han leggat mig och går fram till min kompis pojkvän och säger åt honom att lägga armarna runt mig och pussa mig på kinden. Sagt och gjort och vakten verkar ge upp.

Absolut får man ragga på folk men jag MÅSTE säga att jag tycker det är rätt dåligt uppförande att göra det när man jobbar. Sen har jag haft erfarenhet av vänner som blivit raggade på av vakter och när de sagt att de inte var intresserade så har vakten kastat ut dem. (Vill tillägga att jag i regel har absolut ingenting emot väktare, ordningsvakter eller poliser. De får mycket oförtjänad smutskastning. ) Men har du väl blivit utkastad så spelar det ingen roll om du påstår att det var för att du dissade honom eller inte. det är han som bestämmer. Därför gjorde jag så att jag lät visa att jag inte var tillgänglig genom att be min kompis pojkvän lägga armarna kring mig.

Ytterligare en variabel som jag inte tyckte om var att han såg ut att vara mycket äldre än mig. Han fick reda på hur gammal jag var och om han har något vett i skallen (eller bara lider av ett överskott av rynkor) så flirtar han inte med mig.


För övrigt blir jag ruskigt förbannad på människor som snackar skit om väktare el. dyl. Om du som läser det här är en sådan person börja fråga dig TVÅ saker innan du säger något taskigt om en väktare el. dyl. igen.
"Visste jag vad som hade hänt INNAN själva omhändertagandet?"
"Vad hade hänt om vakten INTE hade varit där?"

Om svaret på första frågan är "nej" så håll tyst!

Och om någon vågar säga att de får ta en smäll så kan jag ju säga. Om en väktare el. dyl. ska tåla stryk då borde all kassapersonal tåla ett rån.
Ur ren strategisk synvinkel ska man vara trevlig mot all sorts personal hur tror du annars man får bäst service?

over and out

// Bex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0